søndag 22. juli 2012

If this then that…

Det høres nesten ut som en setning som kommer ut fra en far som prøver å få barna til å forstå
at enkelte ting er ikke akseptert.I dette tilfellet er dette noe mye mer positivt og så absolutt inn i tiden,
selv om tjeneste ble lansert for halvannet år siden. Jfr Nr7/2012 Hjemme PC

I det siste Hjemme PC bladet har de en artikkel om ifttt.com, som var det som fikk meg til å sperre opp øynene!

Poenget med hele tjenesten er å automatisere internett for deg.

Ta for eksempel meg. Eg blogger, og grunnen til at eg blogger er for å dele en av mine interesser med andre.
Hvordan skal eg få delt med andre min blogg?

Eg har valgt å spre mitt budskap utover facebook og twitter.

Og frem til eg fant denne løsningen har det blitt gjort manuelt, når eg har hatt en mulighet.
Ikke nok med at man skal skrive og redigere bloggen sin, men man skal også sørge for å få det delt med andre.

Ifttt.com er en tjeneste som hjelper deg med blant annet slikt.

Etter man har laget seg en konto velger man å lage en oppskrift (eller flere) på hvordan man ønsker at ting skal være.
Personlig har eg 2 oppskrifter. Når eg legger ut en ny blogg skal den tvitres og den skal legges ut på facebook.

Ifttt.com kjøres hvert 15 minutt, så i ”verste” fall kan det ta 15 minutter før det er publisert!

Løsningen ifttt.com har valgt er veldig intuitiv. Med det mener eg at det er veldig lett å lage en oppskrift.
Blogger, Facebook, Twitter og DropBox med flere blir kalt channels, eller kanaler.
Totalt støtter ifttt.com 47 kanaler.  Så i tillegg til å gjøre ting lettere for deg,
så blir du kanskje kjent med nye tjenester og muligheter gjennom å bruke ifttt.com?

Linken til ifttt: http://ifttt.com/

Det nærmer seg sommerferie, og vi har nettopp vært gjennom en serie blogginnlegg som omhandler bilder. Med ifttt kan du lagre bilder fra Instagram til DropBox.

Her er ifttt.com sin egen side om hvem de er og hva de gjør:
http://ifttt.com/wtf

God sommer!

Om eg ikke blir brutt opp i bits eller inntar en binær form så vil det snart komme en ny blogg med nye erfaringer fra Mitt IT-eventyr!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar